BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 10, 2011

TOP CHEF

hai u all...
okey skang ni duk umah dlu..smentara tak stat keje lg.mmg sumpah bosan gler ah.tak tau nak wat pe. asyik tgok tv 24 jam je..huhu..ok smntara tak wat ape-ape aku bace novel jerk.sume da novel yang mana aku da bace aku pi bantai bace balek. hahaha..
orait berbalik pada tajuk TOP CHEF ni ialah program realiti tv masak memasak..aku mmg suke gler la. daripada realiti tv nyanyi-nyanyi tuh baik aku tgok masak-masak nih.leh la aku praktikkan hehehe..cite nih kat Astro 702 kul 12.00 malam.




n then tgh hari tadi tgh boring-boring aku selongkar peti ais. so aku terjumpa daging burger n hotdog.pe lagi aku mula la operasi mengubah suai dgn burger n hotdog nih. asyik goreng je, pe kate kite ubah selera dengan masak burger dan sosej bersos.okey cara-cara senang je meh nk ajr meh.

resipi: daging dan sosej bersos
bahan-bahan:
opcoz burger n sosej ( x ksh la bnyk mne yg korunk nk masak)
sayur campuran ( yg ada carrot, kacang pis, n jagung tuh)
bawang putih
kiub ayam (nk stengah je x mau bnyk2)
sos tiram
tepung jagung (bncuh dgn air sikit)
sedikit air.

cara memasak pulak:
  1. panaskan minyak, goreng sosej dan daging burger hgga masak
  2. kemudian angkt n potong sosej dan dging yg tlh dgoreng td.
  3. utk buat sos pulak, tumis bwng putih hgga wangi dgn sdikit mnyk. pastu masukkan sos tiram dgn kicap n air bancuhan tpung jgung.
  4. msukkn pulak kiub ayam dan kcau sekjap.
  5. n then msukkn sayur campur, kacau smpai mendidih.
  6. pastu msukkn sosej dan daging td n gaul bagi rata.
  7. okey siap dan hidang.
okey ni pic stelah siap dimasak..



sedap tau u all..tp awas jgn terlalu masin sgt..hehehe..(bleh jgk dcmpur dgn isi ketam)

No comments: