BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 7, 2011

terimalah seadanya..

hai you allz..

lamanya tak update kat sni..bukan pemalas tau, tp disebabkan line mcm siput sedut tu yg mls nk update.okay smntara line tgh laju aku pun apa lagi update la cepat-cepat..~ngee..

okay kali ni aku nk bg tips skit psl nak gemukkan badan. nth ape plak mimpi aku nk bg tips ni kan..haha. actually da lame dah aku nk wat tips naikkan berat badan. tp bru teringt kan..hehe..sebab aku nk wat pasal ni coz aku sendiri pun kurus.haha..buat pengetahuan sume berat aku mmg tak ideal.BMI aku opcoz la tak normal dgn ketinggian aku mencecah 156cm kan..and berat aku selalunya x lepas 40kg..huhu cmne tuh.tak suke..tak suke..tapi terima lah seadanya coz keturunan sebelah mak aku mmg mcm nih..lebih2 lg nenek aku ngn makcik aku. mak aku berisi ckit la dr aku. sumenye stok kurus-kurus je.haha..tapi bila balek kg je org x heran pun sbb tgoklah mak aku, nenek aku n yg len2 pun kurus..tapi bila kat kat sini terutamnya dgn mmber2 aku sume duk ejek eee kurusnya ko..haha..well nak wat cmne kan dah aku mmg cmni .haha! org selalu nk tips kuruskn badan tp aku terbalik pulak. tp kn sejak akhir2 ni aku rse berat bdn aku naik la.tp aku tak timbang sbb penimbang tak de.takkn la nk gune penimbang tepung kat dapur kan..hehehe. okay jom kita selidik mcm ne nak naikkn berat bdn ni..

1. makan nasi berulang kali

hah ni mmg aku amalkan setiap hari..selalunya aku mkn 3 kali sehari. start kul 2.00 ptg, 6.00 ptg, pastu kul 9 or 10 mlm. klu pagi aku just mkn yg ringan-ringan je mcm roti, biskut or whatever..

2. Supplement Tambahan

okay aku pun amek vitamin tambahan tuk kuat stamina aku..chewahh..maksudnye vitamin tambah selera makan. alhamdulillah setakat ni selera aku makin bertambah.tp tak tau la berat aku ni naik ke tak. sebab mkn banyak mne pun tak naik-naik jgk.huhu..

3. makan buah-buahan

aku juga tak lupa mkn buah-buahan tempatan..ye la nak gemuk kan..haha..

ni la tips yg aku amalkan selama nih. harap2 menjadi la n aku harap atleast naik la jgk berat bdn aku nih. tak bnyk pun tak pe janji melepasi 40 kg..hahaha..

k daaaa...

No comments: